A veresegyházi tavaknál  kirándultam, s fotóztam a nádasokat!
december 5, 2020
Pazar karácsony Sisi királyné kedvenc gödöllői kastélyának pálmaházában!
december 20, 2020
A veresegyházi tavaknál  kirándultam, s fotóztam a nádasokat!
december 5, 2020
Pazar karácsony Sisi királyné kedvenc gödöllői kastélyának pálmaházában!
december 20, 2020

Felmásztam Csobánkán az Oszoly-csúcsra!

Hét végén mindig nagy a forgalom Szentendre és Pomáz irányából Csobánka felé, mert a Dobogókőre igyekvők is erre haladnak. Így aztán sok türelemre van szükséged, ha az Oszoly-csúcsot szeretnéd meghódítani, vagy válaszd valamelyik hétköznapot, ha megteheted, mert van még szabadságod, vagy a koronavírus miatt elvesztetted a munkádat, s emiatt sajnos időmilliomos lettél.

Jómagam a feleségemmel együtt 2020 december közepén egy napos-felhős kora délutánon autóval mentünk Csobánka Fő terétől az Oszoly-pihenőig, itt leparkoltunk, s kiválasztottuk az útvonalunkat. Az Oszoly-ösvény egy rövidebb körút, 2,25 km hosszú, s a szintkülönbség 60 méter. Ez tetszett nekünk, mert a Mackó-barlang ösvény már 3,9 km hosszú, a Szent-kúti ösvény 6 km, nem is beszélve a Fehér sziklák ösvényről, ami 7 km.

A hangulatos Oszoly-pihenőből indultunk tehát a piros jelzésű úton, amely hamar elkezdett emelkedni az Oszoly-csúcs felé. Még szerencse hogy vittünk magunkkal botokat, mert így sikerült felkapaszkodnunk a csúszós levelekkel teli kaptatókon, amelyeket nehezített sok-sok kis szikla is. Olvastunk róla korábban, hogy az útjelzések nem igazán jók, s ezt hamar megtapasztaltuk, mert a piros T-betűt sárga kereszt váltottra fel, majd sárga háromszög, ha nem kérdezősködtünk volna más kirándulóktól, hogy merre kell haladni, bizony könnyen eltévedhettünk volna.

Az Oszoly-csúcs (329 m) kettős kereszttel és zászlórúddal koronázott sziklás tetejére nagyon nehéz felmászni, az utolsó 50 méter a csúszós talajon komoly kihívást jelent, de megcsináltuk, még akkor is, ha fogalmunk sem volt, hogy visszafelé miként fogunk lemenni a meredeken.

Túránk legszebb része volt a csúcson való időzés, a rendkívül meredeken leszakadó szikláról káprázatos panoráma nyílt, a mélyben alattunk Csobánka házait, távolban a Pilis, a Budai-hegység csúcsait láthattuk. Egy régi legenda szerint a Csobánkai-medence úgy keletkezett, hogy amikor a Jóisten megteremtette a világot, nagyon elfáradt, és az oldalára dőlve lepihent, épp itt.

Hogy kikerüljük a meredek lejtőt egy viszonylag járható csapáson elmentünk a Stiasny -pihenőhöz, amely a Kevélyek hegyláncának, ahova az Oszoly-csúcs is tartozik,  legészakibb meredek letörésén az ún. Oszoly-orron található. A kilátást káprázatosnak értékeltük, le is fotóztuk.

A pihenőtől a tanösvény egyik lefelé tartó ágán kezdtünk el sétálni, arra gondolva, hogy ez az út is levezet majd a parkolóig, ahol a kocsinkat hagytuk, de 1 kilométer gyaloglás után egy kutyasétáltató úr felvilágosított minket, hogy nagyon rossz irányba megyünk, mert Pomázon lyukadnánk ki, így aztán újra meg kellett másznunk a hegyet. Erős kaptatón értük el ismét a gerincet, ahonnan újra rácsatlakozhattunk a furcsa piros-sárga kombinációjú útra, ami már Csobánkát vette célba.

Lefelé haladva a Nordic Walking botok nagyon hasznosnak bizonyultak, s így bokaficam, vagy más komolyabb sérülés nélkül megúsztuk a kirándulást, s élvezhettük a mohás fatörzsek látványát, az őszi-téli erdő szépségét. Összességében 4,6 kilométert gyalogoltunk a jó levegőn, s jóleső fáradtsággal, kipirult arccal ülhettünk be a kocsiba.

A korona vírus járvány idején ennél kellemesebb időtöltést nem is tudok elképzelni, mint a szabad levegőn való kirándulás, a szép tájak élvezete, csak ösztönözni tudok mindenkit, hogy ne hagyja el magát, mozogjon, s töltse meg a tüdejét friss, tiszta levegővel. Annyi szép hely van Magyarországon, bárhol is laktok, a közeletekben biztosan akad remek kirándulóhely.

Booking.com

Ki vagyok én?

L. Kelemen Gábor világjáró újságíró vagyok. Hobbim az utazás, eddig 111 országban jártam, ezek közül sokban többször is. Gyakorlatilag mindenhol megfordultam már a Földön, ahol nincs háború, éhínség, betegségek, extra veszély, mert ezeket a helyeket kerülöm.

Like-olj, kövess és oszd meg!