Lenyűgöző fotókat készítettem a Grand Canyonról a Papillon helikopter fedélzetéről
június 26, 2018
A Red Rocks Parkban buliztam OneRepublic koncerten
július 1, 2018
június 26, 2018
A Red Rocks Parkban buliztam OneRepublic koncerten
július 1, 2018

A Grand Teton Nemzeti Park legszebb helyeit jártam be

A Jackson Hole Wildlife Safari olyan túravezetők tulajdonában lévő cég, amely arra törekszik, hogy oktassa, szórakoztassa és megszerettesse a vendégeket ezzel a csodálatos hellyel, amit ők az otthonuknak hívnak. Küldetésük, hogy a lehető legjobb minőségű a vadvilágot leginkább bemutató túrákat és fotó-szafarikat szervezzenek, melyben a park iránt táplált szeretet és ennek megosztására való vágy segíti őket.

Hirdetés

2007-ben a veterán Jackson Hole túravezető és profi állatfotós, Jason Williams alapította a Jackson Hole Wildlife Safarit, mely arról lett híres, hogy életre szóló élményt nyújt a résztvevőknek, valamint a kiterjedt Grand Teton – Yellowstone terület geológiai, történelmi és ökológiai rejtelmeibe is bevezet. Ez a 10-15 millió holdas, szinte érintetlen terület világszerte példát szolgáltat, mint sikeresen megőrzött ökoszisztéma. A kezdet 1872-be nyúlik vissza, a Grand Teton bővítése pedig 1950-ben történt.

A túravezetők sok év tapasztalattal rendelkeznek és első kézből szolgáltatnak olyan információkat, amik csak azoktól jöhetnek, akik itt élnek.

Én 2018 június elején voltam hivatalos a feleségemmel együtt  egész napos Grand Teton Wildlife Safari túrára, hogy felfedezhessük a vadvilágot, a növényeket, hegyeket, gleccsereket, tavakat és egyáltalán a Grand Teton Nemzeti Park történetét. Hajnali 6.30-kor indultunk szálláshelyünkről, a pompás Rustic Inn Hotelből, vadállatokat lesve, miközben a park északi része felé haladtunk.

Első úti célunk az Antilop-síkság és a mormota járatok felkeresése volt. A növekvő létszámú bölény és villás szarvú antilop hordákat érdeklődéssel figyeltük, melyek nyáron ezen a területen élnek. Egy rövid megálló után az itt honos jávorszarvasról elnevezett látogatóközpontban, észak felé vettük az irányt a Jenny-tó felé vezető úton. Itt kiszálltunk, hogy kinyújtóztassuk a lábainkat. Extra költségért a turisták csónakkal átkelhetnek a Teton-hegyek lábához, mi ezt nem tettük, mert nem volt túl jó idő, s felhők takarták a hegycsúcsokat.

Ezután tovább utaztunk északra, hogy megcsodáljuk a kilátást a Signal-hegy tetejéről. Miután lekanyarogtunk a hegyről, a Jackson-tavat elhagyva, a Snake folyóhoz tartottunk, szemünket nyitva tartva hátha láthatjuk és lencsevégre kaphatjuk az élővilágot. Utunk a Moose-Wilson úton ért véget.

Az útvonal minden nap változik, attól függően, hogy mi érdekli a csoportot és milyenek az útviszonyok. Automata fókuszos és jelölő távcsöveket kaptunk a cégtől, ami nagyon sokat segített az állatok megtalálásában.

A western-stílusú, mondjuk úgy cowboy ebédünket egy parkbéli étteremben költöttük el, és a túra végén személyre szabott kulacsokat is kaptunk ajándékba.

Egy túravezetők által üzemeltetett cégnél a tulajdonos tudja leginkább, hogy a vezetőn múlik a jó szafari. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy Dave volt a vezetőnk, aki 6 év után tért vissza Jackson Hole-ba Alaszkából, ahol matematikát és fizikát tanított Inuit faluban. Dave már huszadik éve vezet túrákat a Grand Teton és a Yellowstone területén, melyből 13 évig vízi túrákat vezetett a Snake-folyón, mely átszeli a Grand Teton Nemzeti Parkot.

Nem voltunk annyira szerencsések, hogy medvét lássunk az egész napos túra alatt, de nagyon sok bölényt, villás szarvú antilopot, jávorantilopot, jávorszarvas bikát stb. láttunk. A táj csodálatos volt. Remekül szórakoztunk, mindenkinek ajánlani tudjuk ezt a túrát.

Jackson Hole Wildlife Safaris
PO Box 11396
Jackson, WY 83002

phone: 307-690-6402
E-mail: jacksonholesafaris@gmail.com

jacksonholewildlifesafaris.com

Ha tetszenek az írásaim, görgess lejjebb a mobilodon, s keresd meg a Facebook boksz és a „Feliratkozás hírlevélre” jelölések között a Tetszik + Megosztás + Követem gombokat és klikkelj rájuk, mert ezzel segítesz, hogy minél több emberhez eljussanak a cikkeim. Ha szeretnél még közel 200 érdekes utazási riportot olvasni, akkor szörfölj az alomutazo.hu honlapomon, s a főmenüben böngészd végig a rovatokat.

Ha szeretnél hotelt foglalni bárhová a világban, akkor klikkelj rá most a booking.com egyik banner hirdetésére a blogomon, s már on-line foglalhatsz is azonnal!

www.alomutazo.hu

Booking.com

Ki vagyok én?

L. Kelemen Gábor világjáró újságíró vagyok. Hobbim az utazás, eddig 109 országban jártam, ezek közül sokban többször is. Gyakorlatilag mindenhol megfordultam már a Földön, ahol nincs háború, éhínség, betegségek, extra veszély, mert ezeket a helyeket kerülöm.

Like-olj, kövess és oszd meg!